מכל הסיבות שבעולם

"הדבר היחידי שתתחרט עליו כשתהפוך לטבעוני הוא שלא עשית זאת קודם"
                                                                                                            איגנץ זילר

                                                                                                                                                                                           
עולם הטבעונות מרתיע רבים ורבות בעיקר בגלל הדימוי הקולינארי הדל שיש לו. אבל מתחת לדימוי הלא מפתה הזה מסתתר עולם שלם של טעמים מדהימים, מגוון עצום של אפשרויות ואין ספור סיפורי הצלחה. כל שנדרש הוא להיות פתוחים לאפשרויות חדשות ולעובדה שהטבע מציע לנו מבחר גדול מאוד של מרכיבים המאפשר להכין מאכלים עשירים, טעימים, מגוונים וכן, אין מה לעשות, בדרך כלל גם יותר בריאים ממאכלים המבוססים על מוצרים מהחי.

כמה דוגמאות למאכלים טבעוניים ששוברים את הסטיגמה שטבעונות שווה סגפנות: (לגלריית התמונות המלאה לחצו כאן אבל כדאי לכן/ם קודם להמשיך לקרוא…)

אז למה לאמץ לחייך את התזונה הטבעונית באופן מוחלט או חלקי?

כי תזונה טבעונית בריאה הרבה יותר: הרצאה שמשרד הבריאות צריך לראות, הסרט Forks over Knives, הסרט: חלב לא מה שחשבת (מתורגם לעברית)הסרטון: חוקרי הרווארד קבעו: תזונה צמחית בריאה יותרהסרטון: טבעונות בקלות – המדריך לטבעוני המתחיל, מאמר על הקשר בין תזונה לסרטן הערמוניתדף הפייסבוק: חלב – עובדות או מיתוסים

כי תזונה טבעונית היא הדבר הנכון והמוסרי לעשות: ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם – גארי יורופסקי, הסרט שמראה לנו את כל האמת בפנים: Earthlings

כי תזונה טבעונית היא סביבתית הרבה יותר: A Delicate Balanceהפרק הראשון בסדרת הטלויזיה "אחרינו המבול?": סיר הבשר וכוס החלב

להרצאה קצרה שמשלבת את הסיבות המוסריות, הבריאותיות והסביבתיות- מציאות קשה לעיכול: כל הסיבות להוציא את הבשר מהצלחת
על הונאת "דיאטת החלב": סרטון אמריקאי קצר

כי תזונה טבעונית היא בהתחלה גם דיאטטית, על הדרך: מניסיון שלי ושל הגברים והנשים בסביבתי, בתחילת תקופת הטבעונות יורדים לא מעט במשקל (אני והאנשים סביבי ירדנו 5-8 ק"ג תוך חודשים ספורים), ואני מדברת על אכילת מזון טבעוני הכולל את כל המרכיבים ההכרחיים לגוף, גם אם הוא שמן (אבוקדו, טחינה, חלב קוקוס וכו'). אבל אצל כולנו אחרי כמה חודשים שהגוף התרגל והירידה במשקל פסקה.

כי תזונה טבעונית היא מאוד חסכונית: הקניות מתמקדות ברכישת ירקות, פירות, קטניות, דגנים, אגוזים, עשבי תיבול,  טופו, סייטן, פסטות, לחמים ועוד. המנעות מרכישת מוצרי חלב, בשר וביצים מורידה באופן משמעותי את רמת ההוצאות, בעיקר אם מצליחים לקנות את רוב המוצרים בשוק 

כי בישראל ניתן להשיג בקלות מוצרים ומאכלים טבעוניים! בכל פעם שאני באירופה או באסיה אני נזכרת מחדש עד כמה פשוט ונוח להיות טבעונית בישראל. גם כי המודעות כאן מאוד גבוהה אך בעיקר בגלל שכל נושא הכשרות יוצר נגישות לאינסוף מוצרים ומאכלים שהם פרווה (כמובן שעדיין צריך לחפש את מרכיב הביצים, אך ביצים פחות נפוצות במאכלים בהשוואה לאבקות חלב למיניהן). במרבית המקומות בעולם צריך לחפש סופר מיוחד שמוכר מוצרים טבעוניים, ובישראל אנחנו פשוט קופצים לסופר הקרוב לבית. אין יותר פשוט מזה! vflogoSm ובנוסף לכך, בישראל צוות ויגן פרנדלי מרכז עבורנו את אינדקס העסקים הידידותיים לטבעונים, הכולל מסעדות רבות ברחבי הארץ שמציעות אוכל טבעוני מגוון ועשיר!

כי על בסיס התזונה הטבעונית אפשר להכין מאכלים טעימים, עשירים, מגוונים, משביעים ויצירתיים

לחצו כאן למידע נוסף למה כדאי ונכון להיות טבעוני/ת באופן חלקי או מלא

תנו לגוף שלכם להחליט מה הכי טוב בשבילו: עשו ניסוי עצמי ואכלו מזון המבוסס רק על מוצרים מעולם הצומח למשך חודשיים (לא בהכרח מזון חי או רזה, אבל כן מזון המכיל את כל מה שהגוף צריך), במהלך החודשיים הללו ובסופם בדקו את המשקל שלכם ואת התחושות הפיזיות שלכם, כמו רמת האנרגיה ושינויים במערכת העיכול, ועל-הדרך, אם אתן/ם כבר שם, למה שלא תקדישו רגע למחשבה: איך אני מרגיש/ה ברמה המוסרית, עם העובדה שהפסקתי להשתתף בתעשיית הסבל המייצרת את הבשר-חלב-ביצים על חשבון חיות אומללות שכל חטאן הוא הולדתן?

אם אחרי חודשיים לא הרגשתן/ם אף הבדל פיזי או תפיסתי, חזרו לאורך החיים הקודם שלכם עם הידיעה שניסיתן/ם וחוויתן/ם על גופכן/ם את שקריות הטבעונות. אם אחרי חודשיים כן הרגשתם/ן הבדלים פיזיים ותפיסתיים, רוב הסיכויים שתהיו כל כך מרוצים ש:

א. אין סיכוי שתחזרו אחורה (יש כאלה שבשלב זה יחליטו שהם חוזרים לאכול מוצרים מהחי פעם בתקופה ארוכה, אך מינון נמוך לא צפוי לפגוע בשינוי החיובי שהטבעונות מביאה לחיינו)
ב. לא תוכלו להפסיק לדבר על זה כעל אחד הצעדים המשמעותיים שעשיתם/ן אי פעם עבור עצמכם/ן ועבור העולם
אז בעצם למה לא לנסות? מקסימום יהיה לך טיעונים מוכחים המבוססים על התנסות אישית, לפעם הבאה שתפגוש/י טבעוני/ת וכחנ/ית 🙂 

כמו כן, אתם/ן מוזמנים ומוזמנות להצטרף ל"אתגר 22": לנסות טבעונות ל22 יום תוך תמיכה וליווי של תזונאיות קליניות 

בבלוג שלי תוכלו למצוא מתכונים טבעוניים מגוונים, מעניינים ומיוחדים המתאימים לאירוח ולארוחות מפנקות בכלל, לכל מי שאוהב/ת אוכל טוב! את מרבית המתכונים הרכבתי בעצמי מתוך אהבה לאוכל, לחיות, לאנשים, לבריאות ולסביבה ואני מקווה שהם יכניסו הרמוניה קולינארית לחייכן/ם ויסייעו לכן/ם להיות טבעוניות/ים בקלות ובשמחה רבה יותר 🙂

מזמינה אתכם/ן לדף הפייסבוק של נפלאות הטבעונות, לעדכונים שוטפים של מתכונים מנצחים ואפשר גם להירשם בדף זה מימין למטה ולקבל מייל בכל פעם שמתפרסם מתכון טבעוני מיוחד. לכל שאלה, המלצה או תהייה אשמח אם תפנו אלי שם, פה או ישירות למייל:  kushnirmoran@gmail.com
ולסיום:

שלכן/ם,
מורן

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

%d בלוגרים אהבו את זה: