פסטה פסטו, אפונה ופלפל קלוי

מתכון להכנת 2 מנות ברגע אחד

מעניין, מהיר וטעים, במיוחד עם נגיעות הצ'ילי הגרוס

מרכיבים:
חצי חבילת פסטה מבושלת
פלפל חתוך לרצועות
2 כפות ממרח פסטו מוכן / חצי צרור בזיליקום קצוץ
חצי כוס אפונה (אופציונאלי, גם טעים וגם מוסיף חלבון למנה)
כפית שום כתוש
2 כפות רוטב סויה
מלח וצ'ילי גרוס על פי הטעם

אופן ההכנה:

  1. לחמם מעט שמן במחבת, להוסיף את רצועות הפלפל ולטגן כשתי דקות על אש גבוהה
  2. להוסיף את השום הכתוש ואת הרוטב סויה, לערבב, להעביר לאש בינונית ולכסות
  3. לאחר כמה דקות וכאשר הפלפלים רכים, להוסיף את הפסטו/בזיליקום והאפונה ולערבב כדקה
  4. להעביר את הפסטה המוכנה למחבת ולערבב היטב כ2-3 דקות
  5. נותר רק להוסיף מלח וצ'ילי גרוס* ולהוריד מהאש
    * גם אם לא בא לכן/ם מנה חריפה, אני מאוד ממליצה להוסיף נגיעות קטנטנות של צ'ילי להעשרת הטעם

מודעות פרסומת
6 תגובות

6 מחשבות על “פסטה פסטו, אפונה ופלפל קלוי

  1. מירב

    שלום מורן,
    ראשית אבקש לברך ולשבח את האתר , והאפשרויות האין סופיות שיש בו-כל הכבוד.
    אני צמחונית משנת 1991 וכבר המון זמן שוקלת ברצינות את נושא הטבעונות.
    הבעיה העיקרית שלי היא המחשבה של הקושי "שבפרידה" מהבצקים ומהפסטות שאמורות להכיל ביצים למיטב ידיעתי, הלא כן?
    אודה לתשובתך והצעותייך בנושא .
    מירב

    • היי מירב, שמחה שאהבת 🙂 אני עברתי לטבעונות אחרי בערך 18 שנות צמחונות ודווקא נושא הפסטות היה מאוד פשוט. בעיקרון יש ביצים רק בחלק מהפסטות הטריות שמוכרים במקררים בסופר, רוב הפסטות היבשות/ניוקי/אטריות לזניה הן ללא ביצים וגם במסעדות אפשר למצוא פסטות ללא ביצים. לגבי בצקים עם ביצים, האם את מתכוונת לעוגות? יש היום מבחר עוגות שניתן להכין ללא ביצים, והמלאי רק גדל.
      באופן כללי, אני מאוד אוהבת בצקים ולא נתקלתי בקושי בעניין הזה עם המעבר לטבעונות

  2. יואב כץ

    מורן עשיתי עכשיו שמתי פלפל ירוק חריף במקום הצילי הגרוס…יצא לי פצצה…אופפפ חריף…תודה כץ

  3. תיקון קטן: אפונה ירוקה נחשבת לירק, לעומת אפונה יבשה שהיא קטניה. כלומר, אפונה ירוקה לא מספקת חלבון. זה מה שהתזונאית הטבעונית שלי הסבירה לי.

    • מורן קושניר

      היי niutakai, זה מה שכותבת הדיאטנית הקלינית דנה ויינר: "אפונה ירוקה לעומת אפונה יבשה: אלו שני דברים שונים. אפונה ירוקה הינה התרמיל בעיקר ללא האפונים או אפונים בשלבי הבשלה התחלתיים שאינם מכילים הרבה חלבון, ואילו האפונים הם אלו המוגדרים קטנית כאשר מפרידים מהתרמיל והינם בשלבי הבשלה מתקדמים יותר. המקור הינו אותו צמח רק בשלבי הבשלה שונים."

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

%d בלוגרים אהבו את זה: